Tuesday, May 4, 2010

Isu PETRONAS : Jangan selindung apa-apa


Isu yang tengah hangat selain isu Allahyarham adil aminulrasyid adalah isu PETRONAS terutamanya kisah terlepasnya wilayah minyak yang sangat berharga. Boleh baca disini dan disini


Lagi satu kisah adalah isu lantikan bekas Naib Presiden PRM, Sheryll Stothard sebagai GM Komunikasi dalam PETRONAS.baca disini. Masalahnya, dia ni sangat-sangat membenci kerajaan. Tapi macam mana orang macam dia ni boleh dilantik pula sebagai GM Komunikasi di Petronas?


Juga, tidak ketinggalan adalah isu sempadan daerah Limbang yang masih dalam perhatian Brunei. Ini melibatkan wilayah negara. Jangan terlepas seperti yang berlaku pada Pulau Batu Putih.


Semua yang berlaku adalah dalam pentadbiran Pak Lah. Harap-harap DS Najib dapat memikirkan penyelesaian terbaik terhadap ketiga-tiga masalah di atas. Graf DS Najib baru nak naik. Jangan disebabkan gagal menyelesaikan isu berkenaan, jatuh merudum DS Najib punya graf.


Dulu, saya pernah bercakap dengan seorang kawan baik. Tolong tengok hubungkait antara Kalimullah, Singapore yang melibatkan KJ dan Pak Lah. Hentikanlah mana-mana yang nampak sumbang. Tapi tiada respon. Akibatnya, PRU 12, BN macam haram dia punya result.


Sekarang, timbul lagi isu melibatkan Kalimullah, KJ dan Pak Lah. Seperti orang lain, kami nak tengok penyelesaian terbaik yang mendatangkan manfaat pada negara dan Kerajaan. Kalau perlu tubuhkan Suruhanjaya Diraja, jalan terus. Jangan tangguh-tangguh sampai pembangkang ambil kesempatan lagi.

No comments: